Koordinátoři environmentální výchovy se setkali v Podpovrchu
Ve středu 6. března 2013 se uskutečnil již 13. ročník Krajské konference koordinátorů environmentální výchovy a dalších zájemců ze škol v Kraji Vysočina.
Setkání pořádala obecně prospěšná společnost Chaloupky a místem konání se pro letošní rok stalo Centrum environmentálního vzdělávání PodpoVRCH v jihlavské ZOO.
Padesátka pedagogů z Vysočiny se v úvodu konference seznámila s nabídkou aktivit a vzdělávacích programů na nově vzniklých pracovištích Chaloupek – Krátké a Horní Krupé.
„Prezentaci oživila svým krojovaným vystoupením vedoucí pracoviště Krátká Marie Rajnošková,“ uvádí Jana Čížková, organizátorka konference.
Na základě zkušeností získaných v mezinárodním projektu Most mezi generacemi byly pedagogům představeny možnosti a praktické příklady spolupráce seniorů a dětí. Dále se učitelé např. dozvěděli, jak lze ze školního pozemku na malotřídní venkovské škole vykouzlit přírodní zahradu nebo jaké výukové programy mohou se svými školními třídami navštívit v Centru PodpoVRCH. V prakticky zaměřených odpoledních dílnách si pedagogové vyzkoušeli práci s metodickými pomůckami k projektu E-DUR Zlatá nit.
Motivací celého projektu je Slunce jako jedinečná hvězda naší sluneční soustavy a pohled na tuto jedinečnost ze sedmi vybraných úhlů, které potvrzují úzké propojení s lidským životem.
Každá zúčastněná škola obdržela zdarma celou sadu metodických pomůcek. Velký zájem projevili učitelé i o projekt Les ve škole, do kterého se mohou školy zapojit. Především pro pedagogy druhých stupňů a středních škol byla určena interaktivní výstava Nakupování pod drobnohledem. Výstava nabídla zajímavé činnosti, např. prověřování klamavých reklam, práce s kolekcí zadrženého zboží ČOI a třídění zboží běžné spotřeby podle údajů na obalech.
„Program Jihovýchodní Asie: daleká země, blízký problém poukázal na spojitost mezi kritickou situací zvířat a pralesů v jihovýchodní Asii a naší každodenní činností,“ doplňuje program Čížková.
Konference nabídla nejen programy a materiály využitelné ve školní praxi, ale především prostor pro vzájemné setkání a výměnu zkušeností mezi pedagogy.
„Další podobné setkání se uskuteční příštím školním roce,“ dodává Čížková.