Profíci z Českého rozhlasu budou vyučovat mladé žurnalisty
Šestý ročník Letní žurnalistické školy se v Havlíčkově Brodě koná tento týden a hlavním tématem jsou česko-rakouské vztahy v minulosti, současnosti i budoucnosti.
Účastníci LŽŠ jsou rozděleni do pěti skupin: Noviny (Print), Internetové zpravodajství (Web), Rozhlasové zpravodajství (Radio), Televizní zpravodajství (TV), Reklama a marketing (PRaM).
Skupina Web se měla za úkol seznámit se základními pravidly, jak psát internetové zpravodajství, vyzkoušet si jazyková cvičení a samozřejmě tvorbu zpravodajství v praxi.
Studenti skupiny Noviny se mohli v rámci tohoto týdne seznámit s prací profesionálního novináře. Díky šéfedaktorům Lidových novin Petru a Jiřímu Závozdovým měli možnost porozumět řemeslu a tvořit jako v reálné redakci.
Ti, kteří si vybrali skupinu Reklama a marketing, se setkali s osobnostmi mediálního světa, jako jsou například šéfredaktor časopisu Marketing & Média Daniel Köppl, časopisu Strategie Jan Müller, bývalá moderátorka TV NOVA a Prima Kateřina Kašparová či Strategic Planning director top PR agentury Bison & Rose Vladimír Bystrov.
Skupinu Rádio vedli rozhlasoví matadoři z pražského Českého rozhlasu a zkušení žurnalisté s bohatou praxí v českých i zahraničních rádiích.
„Studenti se mohou těšit na vysílání do zdi Rádia Beta, sami si natočí ankety i reportáže a naučí se je sestříhat. Vedle toho se seznámí s historií rozhlasové žurnalistiky a s jejím vývojem,“ nastínila týden práce studentů rádiové skupiny dopředu Jana Kodysová z organizačního týmu.
O jazyku rozhlasu a letitých zkušenostech pohovořil s účastníky rakouský novinář a šéfredaktor Českého rozhlasu 7 Rádia Praha Gerald Schubert v tandemu s ředitelem stanice Miroslavem Krupičkou. S rozhlasem v praxi studenty seznámil redaktor Českého rozhlasu Region Milan Kopecký a Tomáš Rastislav Höger z Rádia Proglas, kteří patří mezi stálé lektory Letní žurnalistické školy.