Přidat inzerci

Navigace

Nová knížka o astronomii pro děti

Na konci září spatřila světlo světa Astronomie pro děti, knížka, která provádí vesmírem děti ve věku 5–8 let. Slavnostní křest proběhl v dětském oddělení Ústřední knihovny na Mariánském…

• Publikováno: 16. 10. 2009

Nejsložitější částí projektu bylo najít odpovídající formu, která by byla pro cílovou skupinu přitažlivá a přitom nezkreslovala – často obtížně představitelná a sdělitelná – fakta. Velkou zásluhu na tom, že je publikace skutečně názorná, má ilustrátorka Eva Petržílková. O astronomii nevěděla před rokem vůbec nic, ale to se ukázalo jako velká výhoda, protože autoři jí museli každou svou představu pečlivě vysvětlovat. Díky tomu vznikly obrázky, které jsou dětem opravdu srozumitelné.

„Prvními čtenáři knížky byli pracovníci Fyzikálního ústavu AV ČR a jejich děti. Ohlasy byly velmi kladné a jednoznačně největší úspěch sklidil obrázek černé díry. To nás moc potěšilo, protože nakreslit něco, co není vidět, je skutečně oříšek,“ říkají David Ondřich a Michael Prouza, autoři publikace.

Publikace vyšla jako speciální číslo časopisu Astropis a její výrobu podpořil zaměstnanecký Fond T-Mobile. Knížka může sloužit také jako metodický materiál pro učitele nebo vedoucí dětských oddílů. Publikace bude k dostání za symbolickou cenu především na hvězdárnách a k zapůjčení ve veřejných knihovnách. Zájemci si mohou též knížky vyžádat za cenu poštovného na adrese redakce časopisu Astropis.

Asociace dětské rekreace ADAM.cz Česká rada dětí a mládeže Ekopobyt Hry a hlavolamy Mravenec CK topinka Trapsavec Think Creative Pionýr